Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

ΙΣΤΟΡΙΑ

                                                                   

Φανταστική συνέντευξη με τη

Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα

Παιδιά: Πότε και πού γεννηθήκατε και κάτω από ποιές συνθήκες;
Λ.Μ: Γεννήθηκα στην Κωνσταντινούπολη το 1778, κάτω από πολύ άσχημες συνθήκες, γιατί η μητέρα μου όταν με γέννησε βρισκόταν μέσα στα σίδερα της φυλακής.
Παιδιά: Πείτε μας μερικά λόγια για την οικογένειά σας.
Λ.Μ.: Ο πατέρας μου, ο Σταυριανός Πινότσης, πέθανε στα δεσμοτήρια της πόλης και αργότερα η χήρα μητέρα μου παντρεύτηκε τον Σπετσιώτη Δημήτριο Λαζάφ Ορλώφ.
Παιδιά: Μπορείτε να μας πείτε κάποια σημαντικά γεγονότα από την Επανάσταση;
Λ.Μ.: Αφού μυήθηκα από τους Φιλικούς, μόλις γύρισα στις Σπέτσες ναυπήγησα ένα πλοίο, τον Αγαμέμνονα, που ήταν μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο μέγεθος και κατασκευασμένο για πόλεμο. ΄Οταν οι Σπέτσες κήρυξαν Επανάσταση εγώ έσπευσα με αυτό και με κυβερνήτη το γιο μου για να συμμετάσχουμε στον αποκλεισμό του Ναυπλίου. Επίσης εγώ οπλισμένη πήγα στο ΄Αργος μαζί με τον Μπότσαρη και έπεισα τους Προκρίτες και τους Οπλαρχηγούς να ξαναπολιορκήσουν το Ναύπλιο. Συγκρατώντας την στρατιωτική μου ομάδα πολέμησα στον αποκλεισμό της Μονεμβάσιας, στην πολιορκία της Τρίπολης και του Ναυπλίου.
Παιδιά: Συναντήσατε πολλές δυσκολίες στον αγώνα για την ελευθερία;
Λ.Μ.: Στον αγώνα για την ελευθερία, ασφαλώς και συναντήσαμε πολλές δυσκολίες. Πολεμούσαμε με πείσμα και με θάρρος για την πατρίδα για να ζήσουν οι μεταγενέστεροι άνετα, θυμούμενοι τους ήρωες προγόνους τους. Πολλές φορές μας έπιανε μεγάλος φόβος και αμφιβολίες για το αν θα πετύχουμε, όμως ο κοινός στόχος μας ένωνε.
Παιδιά: Νιώθετε τώρα μίσος εναντίον των Τούρκων;
Λ.Μ.: Τότε το μίσος με κυρίευε και με το δίκιο μου αφού πολλοί σκοτώθηκαν εξαιτίας τους. Οι ΄Ελληνες πέρασαν πολλά. Τώρα τα πράγματα άλλαξαν και ο χρόνος έχει απαλύνει τις πληγές.
Παιδιά: Υπήρξαν διαφωνίες μεταξύ των Ελλήνων;
Λ.Μ.: Πολλές φορές βρεθήκαμε σε καταστάσεις άσχημες όπως και διαφωνίες . Παρ' όλα αυτά πετύχαμε γιατί είμασταν ενωμένοι και αδελφωμένοι.

Παιδιά: Πόσες φορές παντρευτήκατε και πόσα παιδιά αποκτήσατε;
Λ.Μ.: Παντρεύτηκα δύο φορές και απέκτησα έξι παιδιά. Ο γιος μου Ιωαν. Γιάννουλας σκοτώθηκε κατά την επιδρομή του Κεχαγιάμπεη, ενώ η κόρη μου Ελένη παντρεύτηκε τον Θάνο Θ. Κολοκοτρώνη.
Παιδιά: Ποιά μάχη ήταν η πιο σημαντική;
Λ.Μ.: Εγώ παρεβρέθηκα στην επανάσταση των Σπετσών που σας διηγήθηκα πριν. Αυτή πιστεύω ήταν η πιο σημαντική. Εκεί σκοτώθηκαν πολλοί και ο τρόμος είχε ριζωθεί στις καρδιές μας, όμως πετύχαμε!

Βιβλιογραφία: Εγκυκλοπαίδεια "Υδρία"
Φωτογραφία: Εγκυκλοπαίδεια "Υδρία Cambridge ΄Ηλιος"

1 σχόλιο: